Turite klausimų?
Mob.tel. 8 (600) 05 666

Bitės Broliai, nors ir dingo iš TV ir kompiuterių ekranų, ko gero, nebus užmiršti jau niekada. Savo ryškiu identitetu, tam tikra prasme, išskirtinumu, ir (ne)tikėtu atgarsiu jie, kartu su Bite, jau pateko į istoriją. Šis atvejis, kaip case study, jau neužilgo bus nagrinėjamas nuo viešo diskurso įtakos verslo sprendimų priėmimui iki rinkodaros, komunikacijos ir viešųjų ryšių disciplinų. Bitės ir Brolių nesusipratimas gali patekti net ir į lietuviškąją PR vadovėlio antrąją versiją, jei, žinoma, dar kas po Ulevičiaus ryšis tokią išleisti, būtent su atvejų pristatymais ir adaptuotą pagal LT realijas.

Kokias pamokas verslas gali išmokti iš Bitės Brolių? 7 įžvalgos.

1. Įmonės reklaminis veidas yra įmonės prekės ženklas.

Ši taisyklė galioja beveik 100 proc. O jei yra priešingai, vadinasi, pinigai tiesiog išmesti į balą.

Įmonės veidas (reklaminis ar ne, ne tiek jau svarbu) atspindi vertybes ir sukuria identitetą, t.y. tapatumą, panašumą.

Reklaminis veidas yra ir tam tikras kliento profilio, kaip pasakytų marketingistai, tikslinės auditorijos (TG), atspindys. Pagal kokius parametrus Broliai buvo Bitės klientų atspindys? Pajamos, geografija, išsilavinimas, gyvenimo būdas (lifestyle)? Gal nebent pagal dabartinę šeimyninę padėtį.

2. Visos organizacijos veiklos ir visi veiksmai yra susiję, nes VISKAS yra KOMUNIKACIJA.

Tai, ką įmonė daro ar sako ne tik salonuose ir ne tik reklamoje, taip pat yra bendravimas su klientu ir informacijos jam perdavimas.

Ir jei  darbuotojų motyvacijai didinti samdai įmonės vertybes ir pozicionavimą atitinkantį Jurgį Didžiulį su Erika Jenings, būk pasirengęs nesutampančių įsitikinimų ir vertybių kovai. Nes jei samdai Brolius ir kertasi principinė „veidų“ kultūra – sausas iš balos nebeišlipsi.

3. Organizacinė (korporacinė) kultūra ir įmonės reklama turi sutapti.

Darau prielaidą, kad Brolius greit išėmė, nes Bitei visgi svarbu vertybės ir korporacinė kultūra. Netgi turiu klausimą, kiek ir kaip visi komunikaciniai veiksmai derinami su motininės kompanijos korporatyvine kultūra?

Nes, kaip sako Aurelijus Veryga, negaliu propaguoti blaivybės pats retkarčiais išgerinėdamas.

4. Įmonės vadovas –viešo diskurso nuomonės lyderis.

Vadovo, kaip lyderio pozicija turi būti formuojama ar reprezentuojama nuosekliai ir remiantis „žingsnis po žingsnio“ strategija. Nes kai į duris pasibeldžia bet kokia krizinė situacija, jau nebelieka laiko formavimui, lieka laiko tik reagavimui.

5. „Jei nori taikos ir ramybės - ruoškis karui“ arba Kodėl svarbus krizių komunikacijos planas?

Iššūkių identifikavimas, grėsmių analizė, planavimas, veiksmų modeliavimas, sprendimų priėmimo būdai ir reagavimo variantai – visam šitam procesui paruošia krizių komunikacijos planas. Rami ta bent kiek didesnė įmonė, kuri tą turi ne tik stalčiuje, bet ir galvoje. Tada užtenka 5 minučių sustojimui ir apsiginklavimui bei tinkamai veikiančios komandos susibūrimui.

6. Kiek sveria tavo įtaka?

Rinkos ekonomika gyvuoja LT erdvėje visu savo gražumu. Ne išimtis ir žiniasklaida.

Svarus metinis marketingo biudžetas gal nenulems rožinių ir pūkuotų neskanios situacijos ar istorijos publikacijų, bet leis jaustis saugiam bent jau dėl objektyvios ir pakankamai neutralios reakcijos. Piniginis įtakos svertas leidžia suplanuoti komunikaciją be isterijų. Tad, pasiteisinimai „dabar nedarom nieko, o jei kas biški pamokėsim“ – neveikia. Arba planingai ir saugiai, arba bele kaip.

7. „Be prepared“, - sakė vienas „Lions The King“ herojus. Nuoseklumas ir dar kartą nuoseklumas planuojant visus komunikacinius veiksmus.

Planuokite savo ilgalaikę komunikaciją ir tegu ne PR agentūra dirba jums, o dirbkite kartu su agentūra. Žinoma, jei jums asmeniškai, rūpi jūsų verslo ar jūsų vadovaujamos organizacijos reputacija ir ateitis.

Vienos rankos sprigtu tikrai niekas neįvyks. „Įvaizdžio“ ar „žinomumo“ vienu ar dviem straipsniais per mėnesį tikrai nesukursite. Čia baigiasi vieta iliuzijoms. Nes jei šlubuoja kita koja, pvz. klientų aptarnavimas, tai trumpam išgelbės tik LAAbai didelis biudžetas.

 Pabaigai. Esu BITĖS klientė ir labiausiai vertinu esamos vadovybės ne pseudo–deklaruotiną (kaip paprastai būna), o realų požiūrį į darbuotojus ir klientus. Esu susižavėjusi kelių administracijos darbuotojų kompetencija ir tai, kaip jie kalba apie BITĘ. Tad, geriausios sėkmės jiems ir sau linkėdama, primenu, kad KOMUNIKACIJOJE svarbu viskas!