Turite klausimų?
Mob.tel. 8 (600) 05 666
2015-07-22

Nors anksčiau užtamsintų automobilio langų mėgdavo „slėptis“ pasiturintys verslininkai ar jaunuoliai, lietuviai nėra linkę laikytis neigiamų stereotipų. Atvirkščiai, tamsinti automobilio stiklai daugeliui vairuotojų asocijuojasi su solidžia automobilio išvaizda ir asmens privatumu, todėl net 45,3 proc. Lietuvos vairuotojų automobilį tamsintų tik mažai pralaidžiomis (beveik juodomis) plėvelėmis. Tokius rezultatus atskleidė birželio mėnesį pleveles.lt inicijuota apklausa, kurioje dalyvavo net 1148 vairuotojai.

Automobilis tamsintais langais

Tonuoti stiklus nusprendžia dėl solidžios išvaizdos

Šiandien galiojantys įstatymai leidžia ant priekinių stiklų klijuoti tik tokias plėveles, kurios nepažeistų stiklų šviesos pralaidumo reikalavimų. Tokių plėvelių, kurios apsaugo nuo akinimo, karščio ir telpa į reikalavimų rėmus, pasiūla yra, tačiau daugelis lietuvių prioritetą teikia tamsiai plėvelei, kuri stipriai pakeičia automobilio išvaizdą. Tokį pasirinkimą apklausoje nurodė ne tik studentai, bet ir 44 proc. dirbančių bei skirtingą vairavimo stažą turinčių vairuotojų. 16,5 proc. apklausos dalyvių pažymėjo, jog stiklus tonuotų dėl solidžios automobilio išvaizdos,  15,4 proc. – privatumo, 14,7 proc. – apsaugos nuo prikaitimo, 12,7 proc.– akinimo nuo saulės. Respondentų sprendimui tamsinti automobilio stiklus mažiau įtakos turėtų apsauga nuo sužalojimo stiklo dužimo atveju, vagystės, salono blukimo.

Pasak pleveles.lt vadovės Živilės Vaitkūnienės, tokie rezultatai visai nestebina, mat vairuotojai, nusprendę tamsinti automobilio stiklus plėvele, dažnai negali prieš tai ištestuoti jos funkcionalumo, tad pirmasis dalykas, dėl ko jie renkasi plėvelę, tai suteikiama išvaizda automobiliui. Tik po to seka kiti aspektai, kaip galimybė paslėpti ant užpakalinės sėdynės esančius daiktus nuo praeivių, privatumas, apsauga nuo prikaitimo.

Tamsinti savarankiškai ryžtasi retai

Remiantis apklausos rezultatais, gatvėje tamsintais stiklais važinėja kone kas antras automobilis. Apklausoje 13,2 proc. vairuotojų nurodė, jog automobilį pirko gamykliškai tonuotais stiklais, beveik tiek pat pirko naudotą automobilį, kurio stiklai jau buvo užtamsinti  prieš tai buvusio savininko. 42 proc. apklausos dalyvių nurodė, jog jų automobilių stiklai nėra tonuoti, o likusieji vairuotojai automobilio langus tamsino patys, patikėjo garažuose dirbantiems saviveiklininkams arba tuo užsiimančių įmonių specialistams. Mažiausiai respondentų tuo užsiimti ryžtasi patys – vos 3,7 proc.

Apklausa parodė, jog vyrai 3 kartus dažniau imasi iniciatyvos tamsinti automobilio stiklus dėl vienos ar kitos priežasties. Specialistė Živilė Vaitkūnienė šiuos rezultatus paantrina: „dažniausiai dėl stiklų tonavimo kreipiasi vyrai, tuo tarpu moterys ieško funkcinių sprendimų. Pavyzdžiui, kad stipriai neprikaistų automobilis ir būtų galima išvengti kondicionieriaus veikimo, kuriame dažnai vežami ir vaikai, moterys domisi plėvelėmis nuo saulės ir karščio. Visgi net ir tokiais atvejais šeimos automobilius dažniau atvaro vyrai“.

Tamsinti stiklai neatskleidžia socialinės klasės

Apklausos duomenimis, ne pirmo būtinumo automobilio priežiūros ar tobulinimo darbams, beveik kas trečias Lietuvos vairuotojas skiria iki 100 eurų per metus. Panašus procentas respondentų automobilio išvaizdai skiria nuo 100 iki 200 eurų per metus, tuo tarpu vos 4,5% respondentų nurodė pinigų automobilio išvaizdai ar tobulinimui neskiriantys nė euro.

„Užtamsinti automobilio stiklus iki 100 eurų tikrai realu netgi kokybiška automobilių plėvele, kuriai suteikiama kelių metų garantija. Garažuose vyrauja dvigubai mažesni kainų standartai, tačiau ne visada darbas atliekamas kokybiškai, naudojamos prastesnės kokybės korėjietiškos plėvelės. Nesiekiant 200 eurų sumos, visus automobilio stiklus galima tamsinti brangesnėmis, bet išskirtinius poreikius patenkinančiomis plėvelėmis, kurios apsaugo nuo karščio ar akinimo. Taip pat dabar labai madinga chameleoninė plėvelė“, - sako Živilė Vaitkūnienė.

Pastebėtina, jog didesnes sumas  nuo 100 iki 200 eurų automobilio priežiūrai skiria minimalų ar vidutinį atlyginimą gaunantys vairuotojai. Be to,  net 8% respondentų nurodė, jog tamsintais langais automobilis atrodo ne tik gerai, bet ir sudaro pasiturinčio savininko įspūdį.

Išmanieji prietaisai – jaunimo gyvenimo dalis

2013-08-14

TNS Lietuvoje atlikto „Mobile Life“ tyrimas rodo, kad apie pusę 15- 29 metų amžiaus mieste gyvenančių  jaunuolių kone kiekvienais metais  atnaujina savo IT prietaisus. Šią  tendenciją patvirtina ir prekybos tinklo „Technorama“ komercijos direktorius Česlovas Steigvila, kuris teigia, jog artėjant rugsėjo pirmajai kompiuterinės įrangos ir planšečių pardavimai  išaugo 3 kartus. Socialinių mokslų daktarė ir „Karalienės Mortos mokyklos“ įkūrėja Austėja Landsbergienė sako, kad moksleivių noras turėti naujausius prietaisus yra natūralus, nes vaikai žengia koja kojon su technologijų raida ir jiems yra būdingas noras kurti ir tyrinėti.

Remiantis tyrimo „Mobile Life“ duomenimis, Lietuvoje jaunimas labiausiai pamėgęs nešiojamąjį kompiuterį kaip priemonę, kuri padeda mokytis ir pramogauti bei leisti laisvalaikį. „Rinkdamiesi kompiuterį ar planšetę daugelis klausinėja apie konkrečias funkcijas ir prasitaria, kad IT prietaisas bus reikalingas mokslui, atliekant užduotis ir ieškant informacijos,“- patirtimi dalinasi „Technorama“ atstovas Č. Steigvila.

Perkeldami bylas ar muziką, 58 proc. mūsų šalies interneto vartotojų rinktųsi nešiojamąjį kompiuterį, 18 proc. – išmanųjį telefoną ir 3 proc. – planšetinį kompiuterį. Tokias išvadas skelbia TNS atliktas „Mobile Life“ tyrimas.

Planšetės turėtų aplenkti nešiojamuosius kompiuterius

Nors nešiojamieji kompiuteriai šiuo metu užima lyderio pozicijas jaunimo tarpe,  informacinių technologijų rinkos tyrimų bendrovė „Gartner“ prognozuoja, kad planšetinių kompiuterių pardavimas pasaulyje bus didesnis nei nešiojamųjų kompiuterių. Tai patvirtina jau dabar išaugę planšetinių kompiuterių pardavimai.

„Lyginant su praėjusiais metais, planšečių pardavimai išaugo 3 kartus, išmaniųjų telefonų parduota beveik 2 kartus daugiau, vis dar auga ir kompiuterių pardavimai“, – teigia „Technoramos“ vadovas Č. Steigvila.

Vis labiau populiarėjančias planšetes Lietuvoje daugiausia naudoja jaunimas ir verslininkai. Kaip pagrindinius planšečių privalumus daugelis įvardyja formą ir dydį, patogumą naudoti ir mobilumą. Moksleiviai ir studentai planšetes naudoja skaitant literatūrą, konspektuojant pamokų ar paskaitų medžiagą, ieškant informacijos internete. Pasak soc.m.dr. A. Landsbergienės, naujosios interaktyvios technologijos padeda sukurti aplinką, kurioje vaikai gali veikdami mokytis, taip pat technologijos padeda vizualizuoti sunkiai suprantamas idėjas/sąvokas.

Ar mobilusis telefonas pakeis kompiuterį?

Kaip rodo tyrimai, išmaniųjų telefonų pardavimai gana panašūs lyginant su nešiojamųjų kompiuterių pardavimais. Jaunimo tarpe išmanioji telefono versija tampa ne tik priemone skirta paskambinti, bet daugiafunkciniu aparatu įkūnijančiu bendravimą, informacijos kaupimą, pramogas. Išmanieji telefonai daugeliui atstoja kompiuterį, planšetę, fotoaparatą ar muzikos grotuvą, tačiau dažniausiai skirti bendravimui, pramogoms.

IT ekspertų nuomone, išmaniųjų telefonų rinka tikrai augs, tačiau šie įrenginiai savo paskirtimi tikrai neprilygs nešiojamiesiems kompiuteriams ar planšetėms. Be to, tobulėjant mobiliųjų įrenginių funkcionalumui ir augant jų naudotojų skaičiui, planšetiniai įrenginiai dar labiau konkuruos su kompiuteriais. „Matydamas šių dienų tendencijas neabejoju, jog netolimoje  ateityje planšetės nukonkuruos nešiojamuosius kompiuterius“,- sako „Technorama“ komercijos vadovas Česlovas Steigvila.

Pasak „Karalienės Mortos mokyklos“ vadovės Austėjos Landsbergienės, technologijos skatina vaikų socio-emocinę, kalbos ir motorikos raidą.

Edukacinių žaislų trūkumas atvėrė kelius Toybox.lt startui

2013-07-31

Jau beveik metus veikianti bendrovė „Electronic Trade“ plečia savo valdas elektroninės prekybos rinkoje. Tęsdama pasirinktą strategiją- turėti nišinius, tačiau optimaliai veikiančius ir atsiperkančius el.komercijos projektus, „Bigbox.lt“ valdytoja rinkai pristato naujausią savo projektą „Toybox.lt“.

Specializuota el.parduotuvė „Toybox.lt“ orientuota į jaunų ir savo vaikų lavinimu užsiimančių šeimų rinką. Augantis edukacinių, įvairius vaikų gebėjimus ir potyrius lavinančių žaislų poreikis ir tapo pagrindine el.komercijos projekto idėja.

„Šiuo metu Lietuvoje veikia daug parduotuvių, siūlančių vienodas vaikiškas prekes ir žaislus. Ir beveik nėra nei vienos profesionalios ir garantuojančios nemokamą pristatymą, specializuotos el.parduotuvės, skirtos būtent šiai - žaislų vaikams - prekių grupei,“ - savo sprendimą plėsti valdas aiškina „Electronic Trade“ direktorius Gytis Breikštas.

Naujo e.komercijos projekto tikslas- rinkai pasiūlyti išskirtinius, kokybiškus ir saugius vaikų žaislus ir tapti viena didžiausių specializuotų vaikų žaislų ir laisvalaikio prekių el.parduotuve Lietuvoje. „Toybox.lt“ vystytojai taip pat planuoja per artimiausius mėnesius savo naujus gerbėjus suburti į vieningą bendruomenę, kuri taptų patariamuoju balsu organizuojant įvairias socialines veiklas.

Kaune veikiančio vaikų lopšelio-darželio „Spindulys“ direktorė Violeta Bružienė sako, kad kokybiškų ir lavinančių žaislų bei priemonių Lietuvoje vis dar trūksta ir vyrauja pigūs, greit lūžtantys, kiniški, iš plastmasės pagaminti žaislai. Darželis vienas pirmųjų Lietuvoje yra įsirengęs interaktyvią rašymo lentą.  Tokių, šiuolaikinių vaikų poreikius atitinkančių mokomųjų žaidimų vis dar labai trūksta šalies ikimokyklinio ugdymo įstaigose.

„Toybox.lt“ startui bendrovė ruošėsi dar nuo praėjusių metų rugsėjo mėn. Žaislus prekiaujančio el.komercijos projekto darbuotojai apvažiavo kone visas Europoje vykstančias žaislų ir prekių vaikams parodas, tyrė rinką, derėjosi su potencialiais tiekėjais, kol atsirinko kokybiškus ir Lietuvoje dar nematytus žaislus.  Augantys megėjiškų vaikams skirtų el.parduotuvių pardavimai „Toybox.lt“ idėjos autoriams dar kartą patvirtino, jog pats laikas rinkai pasiūlyti rimtą, šiuolaikinius kliento aptarnavimo ir kokybės standartus atitinkančią elektroninę parduotuvę.

Turėti kelis nišinius el.prekybos projektus – dalis bendrovės „Electronic Trade“ strategijos. Bendrovės vadovo portfelyje  – dar keletas el.komercijos projektų, kuriuos bendrovė ketina imtis po to, kai taps aiškūs pirmųjų „Bigbox.lt“ veiklos metų rezultatai ir įsibėgės „Toybox.lt“ veikla.

Pasak „Electronic Trade“ direktoriaus Gyčio Breikšto, naujas projektas pareikalavo sąlyginai nedaug investicijų, nes naudojama ta pati technologinė bazė, kaip ir kitoms valdomoms el.parduotuvėms. Verslininkas planuoja, kad numatytos investicijos turėtų atsipirkti per pusmetį.

Toybox.lt turės nemažą asortimentą medinių, rankų darbo žaislų, taip pat edukacinių žaislų, kurie lavina vaiko vaizduotę, intelektą, jų kūrimo procese dalyvauja raidos specialistai, psichologai, dizaineriai. Kiekvienas gamintojas orientuojasi į tam tikrų įgūdžių lavinimą, todėl pasirinktas ganėtinai platus žaislų asortimentas. Nuolat atnaujiname Toybox.lt asortimente yra ir populiarių visame pasaulyje, žinomų prekių gamintojų Fisher Price, Zapf Creation, Kidkraft žaislų. Taip pat ir itin įdomių žaislų, mokančių atpažinti emocijas, skatinančių mažylių vaizduotę ir kūrybingumą, tokių kaip Kimochis, Zolo, Makedo, mic-o-mic ir kiti.

Pasak vaiko raidos specialistų, renkantis žaislus reikia atidžiai įvertinti jų kokybę ir paskirtį. Reikėtų vaikus skatinti žaisti su tokiais žaislais, kurie lavina specifinius įgūdžius, padeda pažinti emocijas ir skatina kūrybiškumą bei savarankiškumą. 

1 2